Board games in recrutare, pitch practice, game design
Board games pentru recrutare?
Help! Am nevoie de o recomandare de board game sau card game pentru interviuri de recrutare.
Am o prietena care conduce un ONG si care vrea sa testeze atitudinea si aptitudinile candidatilor pe care ii intervieveaza, printr-un joc.
Ideea fiind sa ii dea candidatului in interviu un joc (mic, ieftin, cu ture rapide, usor de invatat, nefamiliar, de doua persoane) si sa ii spuna ca are 5-10 minute sa se pregateasca si dupa aceea o sa se joace cu ea.
Am ajuns aici, gandindu-ne ca vrem sa ii testam experiential si jucaus pe candidati, ca sa evaluam urmatoarele trasaturi:
- deschiderea de a incerca ceva nou
- capacitatea de a invata repede ceva nou
- capacitatea de a aplica repede ceva proaspat invatat
- reactia fata de autoritate (se lasa batut, da ce are mai bun in jocul cu viitorul sef, ce comentarii face)
- reactia la pierdere sau castig
- cum isi face o strategie si ce tactici foloseste
- cum isi analizeaza jocul din prima tura si ce isi propune pentru urmatoarea tura (debriefing 1)
- ce aplica in a doua tura din ce si-a propus in prima tura (debriefing 2)
- ce face din proprie initiativa cu aceasta noua cunoastere in urmatoarea saptamana dupa interviu (fara sa stie ca ii vom intreba asta la al doilea interviu, debriefing 3)
Pe "Exploding Kittens" nu l-as folosi pentru ca tema nu mi se pare potrivita pentru un ONG care lucreaza cu copii defavorizati. "Saboteur" si "Mafia" nu le-as folosi pentru ca nu vrem sa descoperim cat de bine stiu sa minta. "UNO" e prea simplu si asemanator cu Macao. Ceva gen "Fluxx", "Hnefatafl" sau "Hive" mi se pare ca s-ar potrivi mai bine, dar ma gandesc ca poate voi aveti si alte sugestii mai bune.
P.S.: Oricum nu va fi singura etapa din procesul de recrutare vor trece si prin cele clasice: CV, experienta, referinte, competente specifice, interviu comportamental etc. Ideea ar fi sa testam daca putem creea o experienta de “assesment center” dar cu costuri mici si mai putin complexa.
Articole, evenimente si resurse utile acum:
O tehnica de autoterapie care nu costa nimic si o puteti face oricand. Nu o foloseste doar Tim Ferriss, am recomandat-o unor clienti de-ai mei si au avut succes cu ea intr-o perioada de burnout si stress. De fapt cred ca am descoperit-o de la un client prima oara.
I don’t journal to “be productive.” I don’t do it to find great ideas, or to put down prose I can later publish. The pages aren’t intended for anyone but me.
Do you know the strong and weak points of your pitch? Here’s another chance to test it via @How to Web.
If you’re a founder looking for early feedback on your pitch delivery and deck, we’ve invited top European investors to share their thoughts on what works and what needs to be improved. If selected, you’ll get to present 1 on 1 to one of the investors from either @MarketOneCapital, @LaunchHub or @PROFounders, all ready for an open and productive conversation to help you in your journey. Check out the details & apply here by 7th July.
Una din cele mai complete si utile metodologii (framework) pentru procesele de Gamification sau Game Design.
“As a Gamification Pioneer, Author, and International Keynote Speaker, Yu-Kai Chou explains the reason why so many products are function-focused (as opposed to human-focused) and fail to become an engaging experience. Chou explains the 8 Core Drives that are behind our behaviors to create an engaging user journey all the way into the Endgame.”
Bai, cat de genial e proiectul asta! Deci au facut un joc prin care sa ilustreze, invete si promoveze ce este agricultura moderna (farming), finantat de producatorii de echipamente agricole (400 machines and tools from over 100 authentic agricultural brands). Mi se pare un exemplu excelent pentru gandirea creativa tip “blue ocean” care uneste stakeholder-ii intr-un proiect de pe urma caruia toti beneficiaza, care creste piata (viitorii fermieri), nu doar se bat pe cea existenta (fermierii actuali).
Prezentarea asta e de studiat cu atentie pentru ca, pe de o parte, explica foarte bine si clar ce este teoria polivagala si, pe de alta parte, pentru modul in care o face, arta cu care face un continut complex si tulburator sa devina simplu, clar si… un pic mai usor de suportat.
The Wisdom of Trauma (9/10) este un documentar tulburator si necesar in acelasi timp. Este greu de urmarit (eu l-am putut vedea doar in 2 reprize), dar mi se pare obligatoriu fiindca de traume te vei lovi cu siguranta, fie direct, fie indirect. Fie tu, fie cei apropiati de tine. Si suntem incredibil de ignoranti in ce priveste trauma si efectele ei. Mai rau de atat, avem pur si simplu tot felul de idei gresite si din cauza lor actionam plini de bune intentii si ne miram apoi de ce facem mai mult rau.
Sa intelegi cum functioneaza cu adevarat mintea ta, atat in conditii normale, cat si in cele anormale, este la fel de important ca si sanatatea fizica. Toata viata invatam cum sa fim sanatosi fizic, sa ne ferim de boli fizice si sa ne vindecam daca ne imbolnavim, dar ignoram aproape tot ce tine de sanatatea noastra mentala. Si, da, apar si unul-doua aspecte controversate dar, cum ziceam, tot ramane un documentar care merita vazut.
Extremely Loud & Incredibly Close (9/10). Cartea a fost sfasietoare si multa vreme am evitat sa vad filmul ca sa nu fiu dezamagit. Dar este o ecranizare foarte buna. Thomas Horn, Tom Hanks, Sandra Bullock joaca excelent, filmul reda mare parte din dramatismul si tensiunea cartii. Mie mi se pare in continuare experienta cartii mai intensa decat filmul, dar daca nu ati citit-o (si nu va propuneti s-o faceti in curand) macar vizionati filmul.
Sweet Tooth (9/10) este un serial pandemic post-apocaliptic care in pofida premizei sale horror reuseste sa fie foarte duios. Este povestea unui copil mutant (hibrid de om si cerb), crescut de tatal sau in izolare timp de 9 ani, si care, atunci cand tatal moare, porneste prin lumea salbaticita de pandemie ca sa isi gaseasca mama.
Gamemaster (9/10), in sfarsit un documentar despre industria de board games si designerii sai. O privire in spatele scenei urmarind 4 designeri in periplul lor de la idee la cutia cu primul lor joc lansat public.